طراحی داخلی منزل و مغازه و هتل

ساخت وبلاگ

 

نقش درب در طراحی داخلی

مطمئنا بارها و بارها از میان درب ها گذشته ایم اما چند بار به آن ها توجه نشان داده ایم؟ شاید کمتر پیش آمده که درب را به عنوان عنصری تزئینی ببینیم. در طراحی خانه های قدیمی می بینیم که درها عنصری تزئینی و دکوراتیو بوده اند و جلوه ی زیبایی داشته اند. زیبایی درهای قدیمی و تزئینات خاص آنتیک و ارزشمند در نمای داخلی ساختمان چه کلاسیک و چه معاصر زیبایی خاصی به همراه دارد. درها را می توان با هزینه ی کم و با پرداخت دوباره و رنگ آمیزی مجدد آن ها یا با پولیش و واکس دوباره می توان به عنصری چشم گیر در خانه ها تبدیل کرد. غالبا درب و درگاه واژه ای است که برای توصیف تغییرات و فرصت ها در زندگی کاربرد دارد. انواع گوناگونی از پنجره ها و دربها وجود دارند و نیز می توان آن ها را تولید٬ بازسازی و یا تعمیر کرد.

امروز در و پنجره ها را از جنس های مختلفی می سازند و بیشتر جنبه ی هدر ندادن انرژی و عایق مناسب در و پنجره ها را می سنجند. اما نمی توان منکر این شد که چوب و یا درب چوبی همیشه محبوب شناخته شده است. از همان آغاز چوب تکیه گاهی برای تولید در و پنجره بوده است. چوب موادی است که در دسترس همگان قرار دارد و به سهولت امکان تهیه ی آن وجود دارد. در انتخاب در و پنجره چوبی باید بر اساس خواص، طول عمر و بودجه صاحب خانه مورد توجه قرار گیرد. می توان آن ها را برای همه مکان های خانه استفاده کرد. دربهای چوبی با ضخامت حدود ۳۵ میلی متر را معمولا برای حمام، توالت و غیره در خانه استفاده می کنند. استفاده از این درب ها مقرون به صرفه است. قاب برای درب از پانل های چوب و شاتر از چوب، تخته سه لا و تعدادی از طرح های را می توان در پانل های ساخته شده به دلیل جنبه ی تزئینی برای داخل خانه ها کاربرد دارد.

می توان از پانل های شیشه ای برای ساخت در و پنجره استفاده کرد. در مواردی که بخشی از درب در پانل های چوبی باقی مانده است می توان از پانل های شیشه ای درب به عنوان ارتفاعی و لعاب بکار برد. نوع دیگری از درب ها به طور کامل صاف است. در واقع داخل آن توخالی است که اغلب داخل آن را با مقوا پر می کنند. درهای معمولا در امتداد یک طرف لولایی اجازه می دهد تا درب را فقط در یک جهت را باز شود. دربهای که برای درب توالت، حمام استفاده می شود باید برای محافظت در برابر آب با ورق های آلومینیوم پوشش داده شود. از درب های شیشه ای معمولا بیشتر برای داخل سالن استفاده می شود. با این حال در صرت تمایل صاحب خانه می توان از درب های شیشه ای برای مکان های خاص دیگر نیز استفاده کند. معمولا دربهای شیشه ای را در پشت خانه ، حیاط خلوت و یا باغ استفاده می کنند. در صورت ایجاد درب جلو شیشه ای باید از حفظ حریم خصوصی و دوام آن اطمینان حاصل شود . درهای شیشه ای پر هزینه هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری خوب دارند. علاوه بر پرهزینه بودن این درها معمولا سنگین تر از درب های دیگر هستند. البته نمی توان از زیبایی این درها چشم پوشی کرد. فولاد یا سایر سازهای فلزی برای در استفاده می شود و بسیار با دوام و کارآمد هستند. درب های فلزی یک گزینه محکم برای درب داخلی و خارجی به حساب می آیند. این درب امکان دارد هم به صورت جامد و یا توخالی وجود داشته باشد. دربهای فلزی به جایگزین خوبی برای درهای چوبی هستند.

 

 

 

دکوراسیون داخلی ویلا , طراحی داخلی رستوران سنتی , بازسازی ساختمانهای قدیمی , طراحی ویترین مغازه , طراحی داخلی منازل مسکونی , طراحی اداری,شرکت طراحی داخلی , طراحی مطب دکتر طراحی داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی در کیش , طراحی داخلی در اهواز , طراحی داخلی در شیراز

طراحی داخلی منزل و مغازه و هتل...
ما را در سایت طراحی داخلی منزل و مغازه و هتل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا milidecor24 بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 11 دی 1396 ساعت: 12:31